Skoff Elza
Skoff Elza

Miről szól A Dal?

Címkék:
A hazai celebvilág, meg pár értetlenkedő "kolléga" megnyilvánulásaiból látható, hogy nem egészen értik miről is szól A Dal.

Miért ugyanaz megy, miért nincsenek körömrágásra ösztönző, emelt hangú kivárások, üresen hadart kommentárok, egyáltalán, miért nem olyan ez a műsor, mint a többi, kertévés "társa"?
Röviden?
Mert más.


Ám ezt azért illik kibontani, hogy elkerülhető legyen pár későbbi, nyilatkozójára nézve kínosan kellemetlen szituáció.

Először is: A Dal NEM tehetségkutató műsor, középpontjában NEM az előadó áll, hanem...? Igen -  a műsor címének erősen leíró jellegéből következően - maga A Dal. Az a dal, amely Magyarországot idén az Eurovíziós Dalfesztivál bécsi döntőjében képviseli. Vagyis, nem kell a körmünket rágni, hogy vajon Tóth Vera, a New Level Empire, vagy Dér Heni megkapja-e életre szóló útmutatását a zsűritől, hogy annak fényében a következő fordulóban egy ballada után lendületes diszkó táncot adjanak elő, inkább azon morfondírozhatunk, hogy a szívünknek kedves dal kijut-e Bécsbe, és hogy ott hogyan teljesít majd.

És miért adják elő ugyanazt a dalt többször is?

Nos, túl azon a közhelyen, hogy "ismétlés a tudás anyja", (majdnem) mindannyian tudjuk, hogy a zenével csak fogyasztói szinten foglalkozó nézőknek egyáltalán nem árt, ha többször hallják a dalt, főleg ha magának a dalnak ilyen fontos a szerepe - a legfontosabb! Ne adj isten, változhat is a nézői preferencia menet közben, pontosan azért, mert a "szavazópolgár" át is pártolhat egy másikhoz. Mi magunk is voltunk már olyan helyzetben, hogy az egyik dal ugyan tetszett, de lelkünk mélyén éreztük, hogy nem ez lesz az, amely a győzelmet hozza majd.

Mi itt a közmédiában úgy látjuk, hogy - leszámítva azt a hangos kisebbséget - amelyik ebben a műsorban is csak a rosszat látja, a nézők, de legfőképpen a művészek nagyon is fontosnak tartják a részvételt, a megjelenés lehetőségét, hiszen az élő zene kis hazánkban még mindig kissé hanyagolt szegmens. És mivel nálunk is fellép olyan, aki korábban nyert kertévés tehetségkutatót, mondhatnánk azt is, hogy aktívan részt veszünk az ott feltűnt tehetségek utógondozásában. Ez utóbbi feladatot a kertévék jobbára csak a bulvár magazinok szintjén látják el, illetve - a fellépések tekintetében, és a pletyka szintjén - az eredeti tőkefelhalmozást megszégyenítő szerződéses feltételekkel.

Summa summárum: A Dal nem tehetségkutató, hanem "dalkutató". Ezt a tényt kellene a témában nyilatkozóknak először megérteni és kibontani - bár reméljük fenti sorainkkal tudtunk segíteni.