látogatottság” címkéhez tartozó cikkek
Találatok száma: 3

Szélessávon hasít a közmédia

2015. február 04.

A Dal második adásának hétvégéjén Debrecennyi, mintegy 200 ezer felhasználó kereste fel a magyar közmédia portáljait.

A közmédiát persze nem csak A Dal húzza online, hisz a hirado.hu látogatottsága is folyamatosan emelkedett januárban, a múlt héten napi átlagban a teljes portfoliót 180 ezren, ezen belül csak a Híradót pedig 130 ezren keresték fel.

Teljes cikk

A hőség mellett a látogatottság is rekordokat döntögetett augusztusban

2015. szeptember 04.

A közmédiánál folytatódott a piac többi szereplőjéhez képest ellentétes tendencia

Augusztus hónapban is kiemelkedően sokan, 848 596 valódi felhasználó kereste fel online portfolióját a Digitális Közönségmérési Tanács augusztus havi OLA adatai alapján.

 

A dkt.hu oldalról publikus információként is elérhető látogatottsági statisztika alapján a magyar közmédia internetes portfoliója a korábbi hónapok 700-800 ezres RU adatait követően 2015. júliusában 917 316 valódi felhasználót ért el, az átlaghoz képest javuló tendencia a nyári szabadságolások csúcsszezonjában, augusztusban sem hagyott alább, hiszen a teljes portfolió 848 596 felhasználóhoz jutott el. 

 

Az oldalankénti rangsorban a hirado.hu oldalt 532 ezren keresték fel, a mediaklikk.hu-t 242 ezren – ami közel tíz százalékkal jobb, mint az eddigi hónapok átlaga - a telesport.hu-t 156 ezren, míg a petofilive.hu a korábbi 50-60 ezer valódi felhasználószámát közel a felével növelni tudta, így már 91 ezer RU-t ért el 2015. augusztusában.

 

Bár még csak alig néhány nap telt el szeptemberből, de már ezek adataiból is látszik, hogy a látogatottság-növekedés nem állt meg, hiszen például szeptember 3-án a DKT szerint 250 ezer felett volt a napi egyedi látogatószáma a közmédia portfoliójának. A hirado.hu pedig először lépte át a 200 ezres határt (200 388 RU), ezzel az oldalak rangsorában a 15. helyet foglalta el. Itt egyébként hónapról-hónapra egyre feljebb tornázza magát a Híradó.hu, hiszen a korábbi 30. hely környékéről a nyár folyamán előbb a 20-25. hely környékén stabilizálta pozícióját, majd az utóbbi hetekben pedig többször került a TOP20-ba.

Teljes cikk

Márpedig a jó hír is hír

2016. április 05.

Már-már közhelyszámba megy, hogy a médiában a jó hír nem hír, mert az nem érdekel senkit. Aztán amikor az ember privátban beszélget a “fogyasztóval” rögtön kiderül, hogy az emberek ki vannak éhezve a pozitív tartalomra, éri őket elég negatív(um) amúgy is, miért kéne még keresni is a bajt?

A közmédia esetében minden hatalmas nyilvánosságot kap, aminek bármilyen negatív felhangot lehet kerekíteni, amikor viszont mi vagyunk büszkék az eredményeinkre… na, azt nem szokták szeretni.

De mi ettől függetlenül büszkék vagyunk  pl. az online adatainkra: a teljes portfólió tavalyhoz képest úgyszólván duplázott, az előző hónaphoz képest pedig tartotta magát, közel 1.3 millió valódi látogatót vonzott.

A hirado.hu továbbra is tartja 800 ezres havi átlagát, a médiaklikk.hu 400 ezer felett teljesített, míg az M4 Sport - az átállás ellenére is - 200 valódi felhasználót ért el. Büszkék vagyunk a petofilive.hu-ra is, ugyanis 260 ezernél is több látogatót vonzott, ami 20%-kal jobb, mint korábbi, saját rekordjai.

 

 

Megéri a helyzetet “portfólió szinten” is elemzeni, és az adatokat összevetni mások eredményeivel. Itt még érdekesebb dolgokat találunk. A versenyben mögöttünk “kullogó” RTL portfólió 737 ezer RU-t hozott, aminek legnagyobb része csak az rtl.hu oldal, amely - a mi analógiánkkal élve - olyan, mintha a Híradó, a Petőfi Live, Dal, stb. oldalak egyben szerepelnének. Még így is látható, hogy tehát a teljes RTL portfóliót egyedül is képes volt megverni a hirado.hu.

 

A TV2 csatornakövető portálja a tv2.hu 295 ezer felhasználóhoz jutott el márciusban, vagyis mi ennél 40%-kal jobbak vagyunk. Ha azonban a “híres” portálokat hasonlítjuk össze, akkor a hirado.hu 800 ezres értékétől messze elmarad a tenyek.hu 332 ezres látogatottsága.

 

Ami még érdekes lehet számunkra, az az mno.hu (a Hír TV-vel együtt) 688 ezer látogatója, illetve az atv.hu, amely szintén csatornakövető- és hírportál egyben, az ő elérésük 724 ezer fő volt.

 

(A félreértések elkerülése végett: az alábbi ábrában azért jelöltük külön a teljes portfóliónkat, és a hirado.hu-t is, mert a többi versenytárs a saját “csomagját” egyetlen honlapba sűrítve tálalja, de még így sem voltak képesek olyan elérést produkálni, mint a mi csomagunk egyetlen tagja.)

 

 

Teljes cikk