Újból kiderült, nem a közmédia, hanem a közmédiával ellenséges médiumok hazudnak: a közmédia hétfő este a valóságnak megfelelően tudósított az EU-csúcsról, mégis újból az az alaptalan vád érte, hogy megmásítja a történteket. A magyar online, és kereskedelmi médiumok (index.hu, 444.hu, hvg.hu, Népszabadság) tendenciózusan hazudnak a közmédiáról, és nem ez az első alkalom, hogy lelepleződnek.

Ennek bizonyítására itt egy képernyőkép az ORF hírügynökség honlapjáról, amelyen jól látszik, az ORF is arról adott hírt: a magyar miniszterelnök vétózott az EU-török csúcson.

Az alábbi hírügynökségi beszámolók is a közmédia híradását erősítik meg.

http://news.sky.com/story/1655195/hungary-blocks-turkey-eu-migrant-proposals

http://uk.mobile.reuters.com/article/idUKKCN0W92A7?irpc=932

http://m.tagesspiegel.de/politik/newsblog-eu-gipfel-zu-fluechtlingen-kreise-weitere-beratungen-zu-tuerkei-vorschlag-vertagt/13061822.html

http://m.welt.de/politik/ausland/article153003764/Zahl-der-Fluechtlinge-um-ein-Drittel-gesunken.html