családbarát” címkéhez tartozó cikkek
Találatok száma: 3

Új évad – új elismerés

2015. szeptember 03.

A Család-barát munkatársai a Magyar Termék Nagydíj Pályázat Sajtónagykövete Nívódíját veszik át ma a Parlamentben

A Család-barátosokat már negyedszer ismerik el különböző díjakkal. Ez most egy olyan pályázat volt, amely nem kifejezetten a szakmához kötődött, így talán még nagyobb elismerés jár érte.

Az idén már nyolcéves Család-barát magazin lett a 66 díjazott közül az egyik, mely elismerést a Magyar Termék Nagydíj Pályázat eseményeihez, szereplőihez kötődő riportok szerepeltetéséért kapta a magazin.

A korábbi díjakat tekintve 2011-ben a Család-barát Médiáért-Díjat vehették át, 2014-ben a Magyar Református Szeretetszolgálat Kiemelt Támogatójának díját, szintén 2014-ben pedig a Fogyasztóvédelemért szakmai díjat kapták meg.

A műsor főszerkesztőjét, Gáspár Monikát is megkerestük, meséljen kicsit a magazin kezdeteiről, múltjáról és a frissen kapott díjról.

Szerencsére nagyon hamar kiderült, hogy igazán nagy igény van a műsorra, rengeteg nézői levelet is kaptunk. Az eredeti cél az volt, hogy egy csajos műsort csináljunk, de szerencsére két pasas is mellénk állt a cégnél, hogy mindezt el tudjuk indítani.

A kezdeti huszonöt percről is kiderült, hogy nagyon kevés, így a következő évadban már ötvenkét percre tudtuk bővíteni a műsoridőt. Ennek köszönhetően több és átfogóbb témával is tudtunk készülni.

 

 

Az ötlet eredetileg Károlyi Gabriellától származott, aki akkor bemondóként dolgozott. Volt egy ehhez hasonló műsor korábban már, de az sajnos megszűnt. A bemondólányok úgy érezték, újra kellene indítani valami hasonlót, amire szerencsére a főnökeink is rámondták az áment. Persze nem csak műsorvezető, hanem szerkesztő is kell egy ilyen műsorhoz, én így kerültem a képbe.

Folyamatosan készülünk újdonságokkal, idén tizenkét új rovattal jelentkezünk, úgy, hogy közben igyekszünk nullától kilencvenkilenc éves korig mindenkinek az igényeit kielégíteni.

Ami talán érdekesség lehet a magazin változásának szempontjából, hogy az első időkben mi ezt alapvetően szórakoztató műsornak szántuk, azonban egyre inkább vált egyfajta segítségnyújtó adássá. Gyakran mutatunk be hétköznapi hősöket, olyanokat, akik mások számára példaképek lehetnek, vagy akár ismert embereket, akik segíthetnek másokon.

 

 

A jelenlegi díj is igazán nagy megtiszteltetés számunkra, reméljük, nem az utolsó!

Teljes cikk


Családbarát magyarok, családbarát közmédia: a házasság hete a közmédiában

2016. február 20.

Minden vonatkozó magyarországi kutatás megerősíti, hogy a magyarok családszeretőek és erősen családcentrikus gondolkodásúak. A közmédia 2016. 6. hetében olyan műsorokat sugárzott, melyek a házasság témáját járták körbe.

A közmédia televíziós csatornáin több mint félszáz műsorban foglalkoztak a házasság témájával családi, egyházi, női és nemzetiségi magazinokban, de szó esett erről a Petőfi TV-ben, valamint az egyik legnépszerűbb hazai szórakoztató műsorban, a Magyarország, szeretlek! vasárnapi adásában is.

A Duna TV magazinjában, a Család-barátban minden hétköznap délelőtt a házasság és az arra való felkészülés volt a téma, ezen a héten ezt a műsort átlagosan 115 ezren nézték, míg a Duna World csatornán ezek ismétléseit a délutáni, illetve az éjszakai órákban alkalmanként átlagosan 25 ezren. Csak ez a műsor az ismétlésekkel együtt több mint 18 óra adásidővel kapcsolódott az alkalomhoz.

Az M1 aktuális csatorna Család és otthon magazinja az aktuális héten és az azt megelőző vasárnap foglalkozott a házassággal, ezeken a napokon a délelőtti és délutáni adások átlagos nézettsége 80 ezer fő volt.

A Duna TV-n a kedd délutáni Ridikül a hosszú házasság titkával foglalkozott, ennek a műsornak 288 ezres volt a nézettsége, míg a Duna TV-n a vasárnap esti Magyarország, szeretlek! játékosai szerelmes házaspárok voltak, ennek a műsornak 495 ezres volt a nézettsége.

Összességében a közmédia televíziós csatornáin a házasság hetével, valamint a házasság értékeivel foglalkozó műsorok az ismétlésekkel együtt közel 40 órában, és milliós össznézettséggel kerültek adásba.

A nézettségi adatok forrása: Nielsen Közönségmérés

Teljes cikk