Kezdjük a nézettséggel: a dalválasztó széria elő- és középdöntőit szombatonként a Dunán és a Duna World-ön együttesen* alkalmanként 754 ezren nézték, amivel A Dal 2016 mind az öt estén a legnézettebb produkció volt saját sávjában: a tévénézők 17%-a választotta ezt a műsort. Az elő- és középdöntők estéin alkalmanként 1,68 millióan néztek bele** a több mint kétórás műsorfolyamba, és egy-egy néző közel egy-egy órát meg is nézett a programból.

 

Nem kellett nagy jóstehetség ahhoz, hogy azt gondoljuk: a döntőt még többen fogják nézni. És, igazunk is lett: február 27-én este 22%-kal többen figyelték a műsort, mint a megelőző hetekben. A Nielsen adatai szerint nézettségünk közel 1 millió fő volt (egészen pontosan 920 ezer), ami 147 ezer fős növekedés a 2015-ös döntőhöz képest. A műsort sugárzó két csatornánkon a közönségarány 20.6% volt, és 1 millió 841 ezer fő nézett bele legalább 1 percre**, ez pedig a teljes népesség 20,9 százaléka. A műsorra odakapcsolók átlagosan 69 percet néztek meg A Dal 2016 több mint kétórás döntőjéből.

Az idén az online tartalmakra is igyekeztünk rádolgozni, és a “matek” azt mutatja, hogy ez sikerült: az első elődöntő például abszolút rekordot eredményezett (71 ezer egyedi látogató), a döntő napján viszont a közmédia portfólió (mediaklikk.hu, hirado.hu, petofilive.hu és m4sport.hu) is a csúcs közelében végzett: 302 ezer egyedi látogató kereste fel a lapokat.

 

A számok mögött elvégzett munkáról azonban kevesebb szó esik, hiszen mindenki számára természetes pl. hogy Oláh Gergő produkciója közben ott, úgy és annyira indult meg a plafonból a homok, ahol, ahogyan és amennyire kellett; hogy a produkció után egy perc alatt nyomtalanul eltűnt a homok; hogy két produkció közben teljesen átakult a színpadkép, hogy a netes szavazás nem állt meg, a kulisszák mögötti extra tartalmak időben elkészültek és helyükre is kerültek… Sorolhatnánk, de a televíziózás lényege pont az, hogy ezek a dolgok nem láthatók a képernyőn.

 

A stáb is megtette a magáét, és ezzel körbe is ért ez a történet, mer pont ettől lett A Dal "sláger".

 

“Folyt. köv.” először Stockholmban, aztán jövőre ugyanitt.

 

 

*A két csatornán egyidejűleg sugárzott műsor esetén a nézettség és a közönségarány összeadandó. A Nielsen egy nézőt ugyanabban a percben két csatornához nem sorol, ezért a két csatorna nézői között az említett két mutató esetén nincs átfedés.

**Az elérés számításakor a két csatorna közötti duplikációt a Nielsen szoftvere segítségével kiszűrtük.

(Forrás: Nielsen Közönségmérés)